Fördelar med digital skyltning

Användningen av digitala skyltar har gång på gång visat sig ge ett brett utbud av fördelar för företag runt om i världen, från ökad vinst till högre nivåer av engagemang från kunder och besökare. Forskning hävdar faktiskt att digitala skärmar fångar 400 % fler visningar än vanlig skyltning. Vi nämner de fem bästa fördelarna med digital skyltning

1. Förbättrat engagemang

Digitala skyltar fångar 400% fler visningar än statiska skärmar, och 8/10 kunder hävdar att de har gått in i en butik bara för att digitala skyltar fångade deras uppmärksamhet. Tänk på hur detta kan påverka just din verksamhet? Fler visningar betyder fler möjligheter att påverka försäljningen, och mer intresse innebär fler kunder.

2. Större tillfredsställelse

Digital skyltning kan ha en enorm effekt på dina kunders övergripande upplevelser. Faktum är att enligt en artikel rapporterar kunder som interagerar med digital signage 46 % högre nöjdhet.

3. Fler impulsköp

19 % av människorna erkände enligt en undersökning att de gjort ett oplanerat köp på grund av digital skyltning. När du kombinerar dessa oplanerade köp med digital skyltningens effekt är det lätt att se hur mycket av en välsignelse digital skyltning kan vara för ett företag.

4. Högre tillväxt

En samling färska rapporter säger att många varumärken upplever en betydande ökning (så mycket som 33 %) i försäljningen efter att ha implementerat digital skyltning. Utöver det är forskningen tydlig – digital skyltning leder ofta till mer trafik i butik och kunderna spenderar betydligt längre tid inne i butiken. Dessa trender hjälper till att förbättra företagens resultat, vilket möjliggör större möjligheter i framtiden.

5. Ytterligare möjligheter

Digital skyltning hjälper också till att mildra en mängd tidskrävande arbete som historiskt har varit anställdas ansvar. Till exempel i detaljhandelsmiljön kan digital skyltning visa mängder av försäljningsinformation som anställda inte längre behöver lägga tid på att vidarebefordra till kunden. Detta frigör deras tid att engagera sig i mer meningsfulla konversationer, vilket ger högre kundnöjdhet.