BoKlok har återigen den stora äran att få första pris för nöjdast kunder i en årlig branschmätning för bostadsutvecklare. Det är fjärde gången på sex år som BoKlok når första plats. I år delas förstaplatsen med Besqab och PEAB.
Bakom förstaplaceringen ligger ett tydligt fokus på kundens upplevelse av köpprocessen, ett långsiktigt och metodiskt arbete inom BoKlok samt ett starkt engagemang bland BoKloks alla medarbetare.
Utmärkelsen, “Sveriges nöjdaste kunder”, avser 2021 och baseras på ett NKI (nöjd kund-index) till ett värde av 79, vilket är samma som föregående år och kan jämföras med årets branschsnitt på 75. Mätningen görs av Prognoscentret i samband med kunders inflyttning och ger insikter om kundens samlade upplevelse av BoKlok, vår bostadskvalitet och hur nöjd kunden är med sitt bostadsköp.
- Vi är ödmjuka och stolta över att vi nu, för fjärde gången, får förstapriset. För oss är det här en bekräftelse på att vi gör rätt och att vi lyckas skapa hem som många har råd med, utan att tumma på kvalitet och hållbarhet. Och det är tack vare alla mina engagerade kollegor i BoKlok Sverige som det här är möjligt. Nu jobbar vi vidare med kontinuerliga förbättringar så att vi fortsatt kan vara bäst i branschen, säger Emelie Ekelund, sälj- och marknadschef, BoKlok Sverige.
Utöver förstapriset för nöjdaste kunder har BoKlok även två bostadsområden på topp-tio-listan över “projekt med nöjdast kunder”: BoKlok Sälgen i Strömstad som kom på fjärde plats med NKI 87, samt BoKlok Fältsippan i Vagnhärad på sjunde plats med NKI 86.
BoKlok har tidigare fått första pris 2017, 2018 och 2020. År 2019 kom BoKlok på andraplats och vann då även kategorin “projekt med nöjdast kunder”. 2016 kom BoKlok på tredje plats.