Hissdesign ökar fastighetens emotionella och faktiska värde

Så här såg det ut i hissen före design…
Foto: Hissdesign Sverige AB
Så här såg det ut i hissen före design… Foto: Hissdesign Sverige AB
…Och efter. 
Foto: Hissdesign Sverige AB
…Och efter. Foto: Hissdesign Sverige AB

Gästartikel

Trots att hissar används av de allra flesta som besöker en fastighet tar förvånansvärt få fastighetsägare vara på möjligheten att göra hissen till en oväntad positiv upplevelse.

En hiss vars design harmoniserar med byggnaden kan göra stor skillnad för besökarens helhetsintryck.

Text: Hissdesign Sverige AB

– Fastighetsägare som väljer att designa sina hissar kan ofta åstadkomma en positiv effekt som gör ett bestående intryck på hyresgästerna. Det kan bidra till att höja fastighetens värde och dessutom förvandlas hissen till ett attraktivt utrymme för kommersiella budskap, säger Katarina Andersson, vd på Hissdesign.

Med relativt enkla medel kan man kostnadseffektivt ge en alldaglig hiss ett ansiktslyft.  Hissdesign är en relativt ny företeelse i Sverige, men flera stora fastighetsägare har redan fått upp ögonen för de möjligheter det medför i bland annat gallerior, bostadsrättsföreningar och kontorsfastigheter.

– Fastighetsägare vars hissar är i behov av en upprustning har ett särskilt bra tillfälle att också passa på att förnya hissen med hjälp av en nyskapande design som till exempel med foliering, ljud och nya golv. Det här är definitivt ett område på tillväxt bland svenska fastighetsägare, säger Katarina Andersson.