K-Bygg är en partner för alla som vill bygga bättre

Marknadschef Lena Carlberg och Erik Öhlin. Pressbild: Kesko Sverige
Marknadschef Lena Carlberg och Erik Öhlin. Pressbild: Kesko Sverige

För närvarande utvecklar Kesko Sverige bygghandeln under varumärket K-Bygg, med målet att erbjuda en pålitlig lösning för professionella byggare och andra som söker ett bra val när de handlar byggmaterial. Hösten 2023 meddelade Kesko att de satsar på att stärka varumärket K-Bygg och att de arbetar för att bli en ledande aktör inom bygghandeln i Sverige. Som en del av denna satsning konverteras sju K-Rauta varuhus till K-Bygg. Totalt har K-Bygg nu 56 anläggningar i Sverige.

Ett fokus på byggproffs, men med öppenhet för alla

K-Bygg vill vara det självklara valet för byggproffs, men är också öppet för andra kunder som vill handla på en plats med expertkunskap. Genom att samla resurser och kompetens under ett varumärke kan vi erbjuda en effektivare och mer anpassad upplevelse för våra kunder. Tillsammans med våra kunder, partners och medarbetare arbetar vi för att bygga hållbara hem och samhällen.

– Sedan vi meddelade vår satsning på att omvandla K-Rauta till K-Bygg har vi arbetat för att nå vår vision, säger Maria Andersson, tillförordnad VD för Kesko Sverige. Vår ambition är att skapa en bättre helhet för våra kunder och fortsätta utvecklas.

Vad innebär det nya K-Bygg?

– Vi strävar efter en starkare koppling till våra kunder genom kunnig personal, ett sortiment anpassat för proffs och effektiva logistiktjänster. Allt för att göra byggproffsens arbetsdag enklare, säger Lena Carlberg, marknadschef på K-Bygg.

Det nya K-Bygg vill vara en partner för byggproffs och även erbjuda värde för andra kunder. Vi säljer inte bara produkter, utan erbjuder också expertis och erfarenhet, med personal som har kunskap och finns till hands för att hjälpa kunderna hitta rätt lösning. Vi fokuserar på effektivitet och leveranssäkerhet för att hålla projekten igång. Kvalitet är viktigt för oss och vi vill att våra kunder ska känna att de får produkter och tjänster som bidrar till ett hållbart byggande.

Framtiden för K-Bygg

Med denna satsning kommer K-Bygg att expandera till fler orter, förbättra sitt digitala erbjudande och utveckla kundupplevelsen. Målet är att bli en ledande aktör och det självklara valet för professionella byggare.

– Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga i att vi alltid levererar service, produkter och tjänster som möter byggproffsens krav, säger Erik Öhlin, affärsområdeschef för K-Bygg. Det är på detta sätt vi växer tillsammans med våra kunder och partners.