Jenny Jakobson, tar plats i Wästbygg Gruppens koncernledning

Wästbygg Gruppens kommunikations- och varumärkeschef, Jenny Jakobson, tar plats i koncernledningen. Bild: Wästbygg
Wästbygg Gruppens kommunikations- och varumärkeschef, Jenny Jakobson, tar plats i koncernledningen. Bild: Wästbygg

Wästbygg Gruppen stärker koncernledningen med Jenny Jakobson, kommunikations- och varumärkeschef som ny medlem. Tillsättningen trädde i kraft den 11 februari.

Under det senaste året har Jenny varit anställd som kommunikations- och varumärkeschef. I sin roll har hon bland annat varit involverad i arbetet med att förbereda bolaget för den börsnotering som ägde rum i oktober.

- Vi verkar nu i en publik miljö och därmed har vårt behov av att säkerställa en enhetlig och målgruppsanpassad kommunikation ökat. Vår ambition är också att fokusera än mer på att stärka våra varumärken och följa upp hur dessa uppfattas av våra intressenter. När Jenny med ansvar för områdena kommunikation och varumärke, nu tar plats i koncernledningen, understryker det att dessa områden är viktiga för Wästbygg Gruppen. Jag tycker det är roligt att få välkomna Jenny till koncernledningen. Efter att ha jobbat med henne i ett år, känner jag mig trygg med att Jenny har rätt kompetens och driv för att utveckla vårt kommunikations- och varumärkesarbete vidare, säger Jörgen Andersson, VD och koncernchef.