På Byggmässan den 26–27 april 2023 presenteras några av de hetaste planerade byggprojekten i regionen. Detta för att visa på potential, tillväxtmöjligheter och bidra till att driva affärer för branschen.
Mässan inleds med ett seminarium och nätverksfrukost tillsammans med Byggfakta och utvalda byggherrar som ligger bakom ”heta projekt”. Byggfakta är en ledande aktör i branschen och en väletablerad marknadskanal som stimulerar nya affärer.
- Vi ser verkligen fram emot samarbetet. Byggfakta har en gedigen erfarenhet och unik branschkännedom som kommer att tillföra mycket till Byggmässan 2023. Vi tror starkt på vår gemensamma satsning ”Västsveriges hetaste Byggprojekt” vars mål är att inspirera och driva affärer i branschen, säger Sofie Dagnelid som är ansvarig för Byggmässan.
Under de båda mässdagarna kan besökare från bygg- och anläggningsbranschen träffa ledande leverantörer, lyssna till branschexperter, ta del av tävlingar och andra spännande aktiviteter på plats.
- Eftersom flera av de hetaste projekten vi har i vår databas ligger i Västsverige och vi länge sett att projektmarknaden kring Göteborg haft en bättre utveckling än till exempel Stockholm, ser vi verkligen fram emot att samarbeta med en byggmässa som så att säga ”ligger på Byggsveriges och projektmarknadens framsida”, säger Peter Åhs, Marknads- och affärsutvecklare på Byggfakta med glimten i ögat.
Byggfakta är mittpunkten i byggbranschens ekosystem inom försäljning, marknadsföring och beslutsstöd. Företaget erbjuder Sveriges mest använda tjänster för att bevaka, bearbeta och analysera byggprojektmarknaden. Byggfaktas tjänster ger tillgång till Sveriges största projektdatabas med relaterade företag och beslutsfattare - och den mest omfattande bevakningen av projektmarknaden.
- Planeringen är i full gång inför kommande edition av Byggmässan i Göteborg den 26-27 april 2023. Med tanke på nuvarande konjunktur är det viktigt att vi har med oss att Västsverige befinner sig i en starkt tillväxt. Där det finns möjlighet är det viktigt att kunna upprätthålla byggtakten, att vi visar på de behov och satsningar som är på gång. Tillsammans kan vi belysa detta på mässan och det ser vi väldigt positivt på, avslutar Sofie Dagnelid.